T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
VAN / ERCİŞ - Erciş Sosyal Bilimler Lisesi

Haberler

Mrt

18 Mart Çanakkale Zaferi ve Şehitleri Anma Günü vesilesiyle Erciş İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünün düzenlediği Liselerarası Mektup Yarışmasında ilçe 2.si olan Azize GELMEZ ve İlçe Müftülüğünün 12 Mart İstiklal Marşı'nın kabulü vesilesiyle düzenlediği İstiklalden İstikbale konulu kompozisyon yarışmasında ilçe 3.sü olan Nazar GÜNEŞ, İlçe Kaymakamlığında düzenlenen törenle ödüllerini aldı. İlçe Kaymakamımız Sayın Dr. Nuri MEHMETBEYOĞLU'nun elinden ödüllerini alan öğrencilerimiz okulumuza büyük bir gurur yaşattılar. Öğrencilerimizi ve emeği geçen öğretmenlerimizi tebrik ediyoruz. 

Bu vesileyle 18 Mart Çanakkale Zaferimizi kutluyor, kahraman şehitlerimizi rahmet ve minnetle yad ediyoruz. 

Mrt

Okulumuzda 2 günlük bir eğitimi daha gerçekleştirip başarıyla tamamlamanın sevinci içindeyiz. ✍ 

 

TRT World'un aynı zamanda bir sosyal sorumluluk projesi olan Jornalism for Juniors (J4J) - Gençler İçin Gazetecilik projesi kapsamında 30 öğrencimize TRT'nin tecrübeli isimleri tarafından gazetecilik, yaratıcı yazarlık, hikaye anlatımı ve video çekimi gibi konularda eğitim verildi. Eğitimin ardından 6 takıma ayrılan öğrencilerimiz, kendi geliştirdikleri fikir ve hikayeler etrafında 90 saniyelik birer haber oluşturup yarıştılar. 2 günlük etkinlik tatlı bir heyecan oluşturdu, her bir öğrencimiz etkinlikten üst düzeyde verim aldı. 

 

Farklı projeler için bizde yeni fikirlerin oluşmasını sağlayan bu güzel ve verimli etkinlik için TRT World çalışanlarına, eğitmen hocalarımıza, İdari kadromuza Yunus Kızılkaya,Salih Bulut, Fatma Elbir, projeden sorumlu müdür yardımcımız Nurullah Olgun'a ve  İngilizce öğretmenimiz Volkan Keklik'e, Okul aile birliği başkanımız sayın Necdet Albayrak'a Anadolu Ajansı Erciş muhabiri Necmettin Karaca'ya  çok teşekkür ederiz. Ve tabi ki gençlerimize... Heyecanları, tatlı rekabetleri, 1 gün içinde geliştirdikleri harika fikir ve orijinal videolar için. Her şey sizin için gençler, iyi ki varsınız.

 

Yeni proje ve çalışmalarla geliyoruz.

Mrt

Okulumuzda TRT World'ün düzenlediği J4J - Gençler İçin Gazetecilik eğitimi bugün başladı. Öğrencilerimiz verilen eğitimi ilgiyle dinledi, notlar aldı. 5 gruba ayrılan öğrencilerimiz, hazırlayacakları haber, hikâye ve 90 saniyelik videolarla yarışmaya katılacaklar. TRT'nin gönüllü eğitmen ve muhabirlerine, okul idaremize ve emeği geçen öğretmenlerimize teşekkür ederiz.

Şbt

'Masallarda Felsefenin İzleri' projesi kapsamında güvenli internet kullanımı hakkında bilgi edinmek için öğrencilerimizle toplandık. 

Şbt

2020 Yılı boyunca okulumuzda yürütülen eTwinning Projeleri kapsamında Avrupa Kod Haftası etkinlikleri için okulumuzda 13 adet etkinlik oluşturulmuş ve öğrencilerimizin bu etkinliklere aktif katılımı sağlanmıştır. Bunun sonucunda da Avrupa Komisyonu tarafından okulumuza "Mükemmellik Sertifikası" gönderilmiştir. 

Katılım sağlayan öğrencilerimizi ve öğretmenlerimizi tebrik ediyoruz.

Ock

Okulumuz Felsefe öğretmenlerinden Asiye Dursun'un yürüttüğü projemizin öğrenci tanışma toplantısı yapıldı. Kurucuların Twinspace kullanımı ve çalışma takvimi hakkında bilgi verdiği toplantıda,proje ortaklarından Canser KUŞAT LANPİR ; logo,afiş ve poster hazırlama teknikleri konusunda öğrencilere bilgi verdi. Projede çalışan tüm öğrencilerin katılım sağladığı projemizin öürenci ayağı çalışmalara başlamış oldu.

Ock

Okulumuzda yürütülen eTwinning projesi Technolang 'in sonuna geldik. Projemizde yapılan çalışmaların sergilendiği sanal sergimizi izlemek için aşağıdaki linki tıklayabilirsiniz.

Ara

#AnadoluMektebi ile işbirliği içinde yürüttüğümüz yazar okumalarının Aralık Ayı değerlendirme toplantısını gerçekleştirdik.

Anadolu Mektebi okuma grubunda olan öğrencilerimizin yanı sıra okul müdürümüz Mehmet Şakir DENİZ, müdür yardımcılarımız Nurullah OLGUN, Salih BULUT ve okulumuz edebiyat öğretmenleri Aysel AKTÜRK SATILMIŞ, Fatih ÖZBAY, Şahin ÇELİK, Felsefe öğretmenimiz Asiye DURSUN, İngilizce öğretmenlerimiz Halim KAVAK, Emin ŞOS , Rumeysa CRIST ve misafir öğretmenimiz İdris KALKAN'ın da katılımıyla çok renkli bir program oldu.

Kollektif hareketin kurum kültürünün yediden yetmişe okuldaki aidiyet bilincinin ürünü olan okuyan gençlerimizin sayısını çoğalması ümidiyle bu çalışmların 2017 de okulumuzda başlamasına birlikte öncülük ettiğimiz Yıldız Taşdemir hocamıza, ilk günden itibaren emek veren tüm öğretmen arkadaşlara sıcak ortamı sağlayan kalorifercimizden tutun tüm emektarlara, okumanın önemini bilen ve bizleri panel ve sempozyumlarda her zaman teşvik eden ve destekleyen kaymakamımız Dr Nuri MEHMETBEYOĞLU'na çalışmanın okulumuzda kurumsallaşması için ciddi emeği olan İlçe Anadolu Mektebi koordinatörümüz ve Müdür Yardımcımız Nurullah OLGUN'a ve katılan tüm katılımcılara teşekkür ederiz.

 

Ara

10. Sınıf öğrencimiz Rumeysa İRMAK, bugün Anadolu Mektebi tarafından düzenlenen "Akif'in Anmak Asım'ı Yaşamak" Mehmet Akif Ersoy adlı webinara panel konuşmacısı olarak katıldı. Pandemi sebebiyle yüzyüze gerçekleştirilemeyen panelde öğrencimiz "Ahlak Sancağı Mehmet Akif" adlı  konuşması ile yer aldı.

Kendisini tebrik ediyoruz.

Ara

Okulumuz Almanca öğretmeni Hülya GÖKMEN hazırlık ve 10.sınıflarımızdan oluşan karma bir grupla "UNSERE KULTURKISTE" adlı eTwinning projesine başladı. Projenin öğretmenler arası tanışma webinarı Twinspace üzerinden, öğrenci bilgilendirme webinarı ise Zoom üzerinden yapıldı.

Unsere Kulturkiste – eTwinning Projekt

Bu proje ülkemizde ve yurt dışında ikinci yabancı dil Almanca öğrenen öğrenciler ve bu dersi veren öğretmenler için oluşturulmuştur. Bu projede dil öğretiminin yanında öğrenilen bir dil ile bütünleşmiş bir yapı olan kültür öğrencilere aktarılması amaçlanmaktadır.

Proje ülke bilgisi, sanat müzik, önemli kişiler, yeme içme alanlarında tematik olarak belirli sürelere bölünerek planlanmıştır. Bu sürelerde öğretmenler öğrencileri için yol gösterici olacak ve çeşitli etkinlikler ve öğrenme adımları oluşturacaklardır. Öğrenciler göreve dayalı bir şekilde araştırma inceleme yoluyla bilgiye ulaşacak ve bunu akranlarıyla çeşitli platformlarda paylaşacaktır.

Ayrıca tüm proje katılımcılarının Web2.0 araçları, internet güvenliği gibi konularda bilgilendirilmesi için çevrim içi toplantılar organize edilecektir.

Hedefler:

-          Öğrencilerin yabancı dil becerisinin geliştirilmesi

-          Öğrencilerin yabancı dil öğrenmeye güdülenmesi

-          Öğrencilerin öğrenilen dilin kültürü hakkında bilgiye sahip olması

-          Öğrencilerin eTwinning, Web2.0 araçları, internet güvenliği hakkında bilgi sahibi olması

-          Öğretmenlerin ve öğrencilerin BT becerilerini geliştirmesi

Beklenen Sonuçlar:

-          Öğrencilerin kendi kültürel öğelerini hedef dilde aktarması

-          Öğrencilerin Alman Kültürünü öğrenmeleri

-          Yabancı dile karşı olumlu tutum geliştirilmesi

-          Akif Twinspace kullanımı ve eTwinning hakkında bilgi sahibi olmak

-          Web2.0 araçları ve bilişim teknolojileri hakkında bilgi sahibi olmak

 

-          Final ürünü olarak internet sitesi ve eKitap

 

Ara

Okulumuz Felsefe Dersleri öğretmeni Asiye Dursun 10.sınıf öğrencilerimiz ile  "Traces of Philosophy in Children's Stories" adlı eTwinning Projesine katılmış ve tanıtım toplantısı ile projeye başlamış bulunmaktadır.  

Proje Özeti ve Amaçlar

Masallarda hayatımızın farklı noktalarını farklı bir biçimde birleştirmeyi öğreniriz. Bir başka deyişle masallar bizleri hayatımızı yeniden yorumlamaya çağırır. Felsefe de hayatın içindedir, gerçeği her defasında yeniden yorumlamaya davet eder.  Ancak felsefeyi gerçek hayattan yoksun bırakan içerikler, hayatın bizi yeniden düşünmeye teşvik eden zorluklarının üstesinden gelmemizi zorlaştırır. Çünkü Felsefe o zaman kendi hikâyesini anlatamaz. Dilsiz felsefe hayatın pratiklerinde vücut bulamaz, konuşma gücünü yitirmesiyle diğer duyularını da kaybeder. Projenin amacı, Felsefeye somut yaşamdaki izdüşümlerini keşfetmek, masallarla kendini ifade etmesini teşvik etmek amacıyla masallarda felsefe tarihinin belli dönemlerinin somutlaşmış örneklerini açığa çıkarmaktır. Özellikle yaşadığımız Korona günlerinde bu izleri masallarda arama, keşfetme yolculuğu Felsefeye duyularını yeniden kazandırabilecek, bireyi gerçek yaşamdaki sorunlarıyla yüzleşmeye yaklaştırabilecek, felsefe tarihinin masalları, Felsefe derslerinde bizler ve sonraki nesiller arasında dilden dile dolaşabilecektir.

HEDEFLER:

1.Felsefe tarihinin belli başlı dönemlerini belirlemek

2.İlgili dönemlerin kendine özgü özelliklerini araştırmak

3.Her dönem için birbirine karşıt görüşte olan iki filozof belirlemek

4.Filozof ve ilgili dönemin kendine özgü sorunlarını ifade eden zihin haritaları oluşturmak

5.Filozof ve ilgili dönemin kendine özgü sorunlarını ifade eden masalları araştırmak

6. Masalları filozofların ağzından yeniden yorumlamak

7.Her filozofun masalını içeren video hazırlamak

Ara

  An incredible and natural movie. Director by Majid Majidi, the film was nominated 11 times, received 10 awards. This 1999 film reveals the journey of the blind child in search of Allah to her eyes. There is an important character in the movie. He is the most prominent character. Mohammed, a visually impared child who lost his mother at a young age in a never ending poverty despite working so hard. A visually impaired child without a mother who thinks no one likes his.  It is chilling to even think about it. Although there is an endless poverty that has collapsed on them, they are not tired of working in their places are mountains, gardens, flowers almost like Paradise. How sad it is to be blind and not able to see it that beauty. Imagine you have been blind since you were born and you do not know what color is  white, you do not know what the tree is like. Just think about it, you have never seen a person in your life...!! 

 

Mohammed is our main character that we focus on. His invisible eyes, which draw the pattern of the event, and his body and senses seeking Allah who is united with his soul, the creator.

 Now is the time to come to the noble incident and discuss Mohammed's role in the incident, its effects and other roles, and our other roles.

 It takes place in Iran. Mohammed loses his mother at a very young age when he was already too young. They live in the village with their father, grandmother and two sisters. When the school time comes, his father takes Mohammed to the school for the blinds in Tehran. Other children in the village study at the village school, so are Mohammed's two sisters. Since all the students at Muhammed 's school are like him, all of them have more imagination. When the school has holiday and parents come to pick up their kids. Parents of all children came and picked them up, but Mohammed's father did not come, although he waited until there was nobody left at the school. Mohammed is bitter, fearful, hectic and longing, waiting for his father to come and for him to come home. 

 

 His father finally arrives but does not want to take Mohammed. He now sees Mohammed as a shame and wants to get rid of him. It is after transferring it is responsibility to someone else. Finally he comes, takes Mohammed and they go home together. His father wants to marry and is convinced himself that life will no longer pass like this. Before coming to take Mohammed, he went to ask for a girl and even spent lots of money on various items as a gift. But his father did not tell them that he had a visually impaired child. That is why he wants to reject Mohammed just so that others can accept him. Mohammed was very happy about his father's arrival. Before his father came, he heard the sound of a little sparrow that was coming from the forest. Visually impaired, not seeing but he feels very well, the bird's voice of help touches his heart and wants to help that bird. He gets up from the place where his teacher advises him not to go away and moves towards to bird's voice. He doesn't know what is in front of him either, because he doesn't know what the road he is walking looks like, because he has never seen a forest in his life. He moves in the direction of the bird's voice and finds the bird at the foot of a tree. He takes it in his hands and waits for the dangers to flee. When he feels that things are getting better in the way, he returns to his place. They are returning home with their father. Interesting events also takes place during the journey. The father of a visually impaired child who is helping the bird, whose voice he hears despite not being able to see, does not come to the aid of a turtle who turns upside down and asks for help. Mohammed's father just passes by, but as he goes, Mohammed realizes that something is wrong, as if he heard that turtle. Now I think, who is blind? Which one is important, the blindness of people's eyes or their hearts ?

 

Mohammed was a very thoughtful boy, simply he thought and brought gifts to his grandmother and siblings. His grandmother and sisters, who were happier with him, held his hand and passed him through the flowers. But bad news was waiting for them when they got home. His father had made the decision to leave Mohammed with a visually impaired carpenter like him, and he did. Mohammed cried, begged, said that he did not want to go, but as we said, his father wanted to get rid of him. The carpenter understood him, as he was blind, as well. After Mohammed's father was gone, the carpenter came to him while he was sitting on the log and crying. Mohammed asked him if he was looking for Allah, where he was and why he had given him blindness. They talked to each other a little bit, we can say that they were actually troubled. Finally, Mohammed said he was going to call Allah. Mohammed cries and tells the carpenter :

 " Our teacher said that Allah loves blinds more because they cannot see Allah. I told him that If Allah really liked us, Allah would not have made us blind so that we don't see Allah. He said ' Allah is invisible, everywhere, you can feel Allah, you can see Allah with your fingertips.' Now until the day my hands touch Allah, I will reach Allah in everywhere and tell him everything, even all the secrets in my heart... "

  It tells the reason of thankfulness for the qualities that Creator gives to human beings. It makes you empathize in a moment. The child is crying so sincerely that you want to cry with him.

 While leaving Mohammed, his father sees his mother leaving the house. There is such a dialogue between them:

 

 - Where are you going mom? What are you trying to do to me?

 - You left me no choice.

  - You are trying to make me sad, right? I did this for his sake! So what would I do? What is my sin that I have to take care of him until to the end of my life? Why doesn't your Almighty Allah help me out of this misery? Why should I be grateful to Allah for? Is it for what Allah didn't give me? Is it for the misery I live in? Is for a blind kid? Is it for my wife who passed away? I have been patient with all this for 5 years! Do you think you did something for me? That's what I am, a poor and miserable man! I lost my dad at such a young age that I barely remember his face! Who is helping me? Who cares about me? GO! GO wherever you want!

 

  Later, the father realized his mistake and followed his mother, took her and brought her back home. Upon this incident, he went to get Mohammed from the carpenter. He went to the carpenter and took Mohammed. Things continued to move forward, unexpectedly for Mohammed. The horse cart was pulling was also moving forward, he could not see but felt it.  When they were crossing the wooden bridge over the stream, suddenly the bridge broke, the horse and Mohammed on the horse fell into the water. His father was astonished. He saw that Mohammed was falling. He was just going to save, for a moment, the idea of getting rid of Mohammed came to life in his mind. He had two options: To rescue or to be saved. Time was limited. 5 seconds determined the death or existence of a soul. His father followed Mohammed, who was drifting in water for 5 seconds, with 2 options spinning in his brain, but he recovered and followed Mohammed, who was drifting down the stream. He jumped into the water, swam, and wanted to save Mohammed, but I guess it was too late to compensate. They also drifted across the river. When his father opened his eyes, the water washed ashore. He was on the sand and his clothes were wet. For a moment, Mohammed came to his mind and jumped, ran across the beach. He saw Mohammed was dead and it was not possible to retrieve the sand that had fallen from the hourglass. His father embraced Mohammed, crying regretfully. Just then, the storks started to fly in the sky. Perhaps the storks were running away from the evil and seeking good. And inside of Mohammed' s hand, dangling from his lifeless body, brightened and died out. Time, hope, perspective and irreversibility draw the biggest point in our lives, in our lives...

 

DOESN'T LIFE MEAN THE DEATH ANYWAY?

 

EZGİ NİLAY BEYİŞ - ERCİŞ SOCIAL SCIENCES HIGH SCHOOL - 10th GRADE

Ara

Okulumuzda yürütülen Technolang eTwinning Projemizin Engelsiz Buluşmalar toplantısı Diyarbakır yerel basınında yer aldı.

 

Kas

4 Aralık 2020 Cuma akşamı saat 20:00 de projemiz Technolang'in "ENGELSİZ BULUŞMALAR" adlı webinarına davetlisiniz. Osmangazi Üniversitesi Özel Eğitim Bölümü Öğretim Görevlisi Dr. Melek Meraloğlu, Anadolu Üniversitesi Özel Eğitim Bölümü'nden Tahir Mete Artar ve Rehberlik Öğretmeni Kıymet Aydoğdu'nun bizleri bilgilendireceği toplantıda iki özel eğitim öğrencimizin velisi de konuşmacı olarak katılacaklar. Engelsiz öğrencimiz Kayra Demir bizlere piyano dinletisi sunacak.

Türkiye UDS Koordinatörümüz Mehmet Fatih Döğer'in de katılacağı programımıza Bursa İl Koordinatörümüz ve ekibi ev sahipliği yapacaklar. 3 Aralık Dünya Engelliler Günü için webinarımıza katılarak bizlere destek verecek eTwinning proje ekipleri:

Türkiye Çocukları Korosu – Muharrem Baz

Duvarların Ardında Biz de Varız – Berna Değirmenci & Esra Kalay

World Life Safety Net- Aylin Akyüz

Hatay'a Hayat Olalım – Hamza Evmez

Guardians of Our Planet- Münevver Uçmaz

Keyifli Okul Atölyem – Tamer Pehlivan

Blended English - Bahar Çelik

Atasözleri Hikayeleri -Mehmet Özdamar

Özelim eTwinningdeyim- Güler Saraç & Hatice Sevük

Şehirler ve Kokular – Yasemin Arı Gürel

24 Saatte 24 Dakika "Hayatı SESSİZE Al" - Havva Elmas Kaşka

Let's Save the Earth – Volkan Civelek & Burcu Yaldız Durmuş

Talim ve Terbiyede İnkılap - Volkan Civelek & Fatime Vatandaş Sarı

 

Kas

28 Kasım 2020 Cumartesi akşamı TECHNOLANG adlı eTwinning projemizin yaygınlaştırma ve tanıtım webinarına Türkiye UDS Koordinatörü Mehmet Fatih DÖĞER olmak üzere, İstanbul İl Koordinatörleri Bilge YILMAZ, İlknur GÖZERİ; Diyarbakır İl Koordinatörü Tuğçe ÇAPIK; Bursa İl Koordinatörleri Feride Başak BAŞAR, Uğurcan ÖLMEZ, Bengül TOKER, Halid ÇELİKDEMİR; Van İl Koordinatörü Selma YAZLIK; Elazığ İl Koordinatörü Ceyda AKILLI; Eskişehir İl Koordinatörü Gülşah SARIKAYA; Zonguldak İl Koordinatörü Mehtap ÖZ; Hatay İl Koordinatörü Ömer BEKTAŞ; Afyon İl Koordinatörü Nursefa KESKİN ve ortağımız Sırbistan Koordinatörü Jasmina MİLİCEVİC katılarak bizleri onurlandırdılar.

Ayrıca farklı eTwinning projelerinden webinarımıza katılan Aylin AKYÜZ, Hamza EVMEZ, Muharrem BAZ, Tamer PEHLİVAN, Serya BAZ, Aysel MOLVALI ve proje ortak okullarımızın müdürleri ve idarecileri bizleri destekleyerek webinarımıza katıldılar

Projemizde bu zamana kadar yaptığımız çalışmaları proje kurucumuz Mehmet DEĞİRMENCİ sundu. Sırbistan eTwinning elçisi ve proje ortağımız Jasmina MİLİCEVİC bizleri önce Türkçe selamladı, ardından İngilizce olarak projemiz hakkında güzel duygularını iletti. Doğu'da çalışan öğretmenlerin eTwinning alanında yaşadıkları zorlukları Diyarbakır il koordinatörü Tuğçe ÇAPIK ve Van ilinden ortağımız Rumeysa CRIST dile getirdi. Özel eğitimli öğrencilerin bu platformda yer bulmalarının çok zor olduğunu ama öğrencilerin gelişimlerine çok büyük katkılar sağladığından da Özel Eğitim Okulundan ortaklarımız olan Bursa'dan Fatma SEZER ve Eskişehir'den Meryem İNANÇ bahsetti. Türkiye Koordinatörümüz Mehmet Fatih DÖĞER bizleri can kulağı ile dinledi ve bizlere tavsiyelerde bulundu.

Proje ortaklarımızdan Romanya'dan Lacromiara Fira ve Portekiz'den Marina Hussein'de katıldıklarından dolayı projedeki İngilizce öğretmenlerimiz anlık tercüme yaparak toplantının gidişatı hakkında bilgilendirme yaptılar.

Technolang Projemiz; öğrencilerimizin 21.yüzyıla ve hızla değişen teknolojiye uyum sağlamaları için onlara Teknolojinin Dili olan Kodlamayı öğretmeyi ve dijital okur yazarlıklarını artırmayı hedeflemektedir. Projemizde logo ve afiş hazırlamak da dahil olmak üzere bütün etkinlikler, eş zamanlı olarak kullanılan Web 2.0 araçları sayesinde karma takımlarla gerçekleşmektedir. Projemizde İkisi Özel Eğitim Okulu olmak üzere 9 okul Türkiye'den, Romanya, Portekiz, Sırbistan, İtalya, İspanya, Fransa, Ermenistan ve Kuzey Makedonya'dan ortaklarımızın katılımıyla da toplam 23 ortağımız bulunmaktadır. 

Webinarımıza katılarak bizleri destekleyen UDS koordinatörlerimize, misafirlerimize, okul idarecilerimize, müdürümüz Mehmet Şakir DENİZ ve müdür yardımcımız Nurullah OLGUN'a, projede aktif olarak gece gündüz çalışan proje ortaklarımıza ve öğrencilerimize katılımlarından dolayı teşekkür ederiz.